sınav döneminden sonra da kalıcı olabilen kronik
yaşama
sevinci kaybı ile müterafık bir süreçtir.
cumartesi sabahı yapılan yabancı dil sınavında başarılı olabilenlerin
pazar günü öğle sıralarında bilim sınavına girmeleri şeklinde gerçekleşir. üniversite kadrolarına girmek isteyenlerin her
seferinde yabancı dil sınavına girip başarılı olmaları gerekirken, devlet hastanesi vb kadrolara gireceklerin başarılı oldukları bir
yabancı dil sınavı üç tus kadar vaziyeti idare edebilmektedir.
kazananlar uzman değil asistan olurlar. uzman olmak için üstüne bir de tez yazıp tekrar
sınava girmek gerekiyor.
90'lı yıllarda, izmir'de, saray tıp isimli bir
kitabevi sınavdan bir süre sonra soruları ve cevapları "açıklardı". tartışmalı soru sayısı
genelde bir elin parmaklarını bulmazdı.
açıklanan soruların altında, o sorunun cevabının saray tıp tarafından
pazarlanan metay ve nms serilerindeki kitaplardan hangisinin kaçıncı sayfasında
olduğu da
yazardı. biraz dikkatli inceleyince
metay'ın nasıl sık sık çuvalladığını, nms'in
sınavla tam alakalı olmadığını görebiliyordunuz.
edit: mesaj atan bir arkadaş, burada yazdığım yabancı dil
muafiyeti hususu ile başvuru klavuzundakinin farklı olduğu konusunda uyardı. uygulamalar zaman içinde değişebiliyor. herhalükarda başvuru klavuzunuzda yazan esastır, onu
iyice okuyup anlamaya bakın...
(sirkencubin, 17.11.2002 21:04 ~ 27.09.2005 10:26)
insanların çalışırken konstipasyona duçar olmasına sebep
olan sınav. (doktorların tus kasarken
kabız olması diye başlık açacaktım, kendimden
utandım. yok, doktorlara laf ediyorum diye değil,
gereksiz başlık
açıyorum diye)
adamlar iki soru daha çözeyim, bir soru daha
çözeyim, şu
bölümü bitireyim, masadan sonra
kalkayım derken kuruyup kalıyorlar, kalkmalarına gerek kalmıyor. sonra da
oturup konstipasyon muhabbeti yapıyorlar. bir insanın böyle aşkla şevkle ders çalışmasına
hiç bir zaman akıl erdirememişimdir. tabe
o kabız kardeşlerim büyük adam oldular şimdi,
orası ayrı. bizi bozar...
(sirkencubin, 31.05.2004 23:20)
kalitesi, gerekliliği vs bir yana, gerçekten de tıp eğitimini olumsuz etkileyen bir sınavdır. bütün sınavlar gibi eğitimi dönüştürmektedir. test sorusu hazırlamanın ve bundan bir yarışma sınavı çıkarmanın
zorlukları yüzünden, hayatınız boyunca
görmeyeceğiniz
hastalıkları, pratikte hiç işinize yaramayacak
ayrıntıları önemli meseleleriniz haline getirmektedir. sınavın muhtevası ne kazanırsanız alacağınız eğitimle doğrudan
alakalıdır, ne kazanamazsanız uğraşacağınız işlerle. buna rağmen sınava girecek girmeyecek(/laf olsun diye girecek), kazanacak veya
kazanamayacak bütün öğrencilerin eğitimi bu sınava yönelik olarak düzenlenmekte veya en
azından etkilenmektedir. topluma
yönelik sağlık
hizmetini amaçlayarak sistem değiştiren fakültelerde de öğrenciler "ya tusta naapıcaz biz" diye kara kara
düşünmektedir. yine de daha iyisi bulununcaya kadar devam etmesi
zaruridir, çünki bundan önce asistan olmak da hayaldi (miş yahut, ben görmedim o günleri), bir "hanedana"
mensup olmadıkça veya intisap etmedikçe...
(sirkencubin, 08.01.2005 11:19)
#2278611 - sirkencubin - 01.11.2011
19:48
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder