idraki
slogan seviyesinde, tebliğ anlayışı mesane gayretkeşliğinde takılmış bir zihniyetin, hakikati
karikatürleştirme çalışmalarından bir numune. siyasi hakimiyet kavramıyla, mutlak
hükümranlığı birbirine karıştırmak, muhtara ait bir yetkiyi cumhurbaşkanına
nisbet etmekten daha tuhaf.
doğrusu için
(bkz: hüküm
ancak allah'a aittir)
#2274016 - sirkencubin - 30.10.2011
00:10
mutlak
hükümranlık elbette siyasi hakimiyet de dahil her şeyi kapsar, ama
burada konu bu değildir; insanların "hakimiyet allahındır" önermesini "hakimiyet
milletindir" önermesine alternatif olarak ortaya atmasıdır. kavramları
yerli yerinde kullanmazsanız, hariciler gibi saçmalama ihtimaliniz doğar. ayetler, hakimiyet
allahındır başlığı yerine hüküm allahındır başlığına yazılmış olsaydı
daha isabetli olurdu.
siyasi
sistem kurgularken, bunu islam nasslarına dayandırmak başka şey, her
ayrıntıda allah'ın ismini karıştırmak başka şey. dini, fikri,
siyasi sahaları hâlâ birbirinden ayıramıyoruz. hakimiyet allahındır ibaresi
tuhaf gelmiyorsa şunları deneyin:
muhtarlık
ancak allahındır.
partimizin
genel başkanı allahtır.
yürütme erki
allahındır.
seçmek allah'a
mahsustur...
nasıl oluyor?
#2274054 - sirkencubin - 30.10.2011
00:23
------------------------------------------------------
“egemenlik kayıtsız şartsız allahındır”
bu cümlenin geçtiği videoda "bunların anayasasına teklif ettik" şeklinde bir ibareye
rastlayamadım, hatip "bunların
anayasacılarına teklif ettik" diyor. ikinci defada "bunların
anayasası" ibaresiyle, anladığım kadarıyla o. aldıkaçtı ve v. arıkan'a göndermede bulunuyor ve türkiye cumhuriyeti
anayasasını sahiplenmemekten çok "bu şahıslar tarafından hazırlanmış bulunan
anayasa" manası kastediliyormuş gibi anlaşılıyor. sahiplenmemek ve eleştirmek farklı tavırlar. eleştiri tek başına sahiplenilip sahiplenilmediği
hususunda bir veri değil, eleştirinin yerli veya
yersiz olması da ayrı bir husus. hatip
videonun sonunda egemenlik konusunun iki ayrı anlamda anlaşılabileceğini söyleyerek, sandığa giderken millete ait olduğunu, maddede ve manada ise allah'a ait olduğunu ifade ediyor. egemenliğin maddede ve manada allah'a ait olmasından neyi kastettiğini, bununla anayasa konusu arasında ne gibi bir ilgi
kurduğunu video o noktada kesildiği için öğrenemiyoruz. laiklik konusundaki iddialar bir tarafa
bırakılırsa, hatip video boyunca, "hakimiyet bilâ kayd ü şart milletindir" düsturunun seçim dönemlerinin haricinde
hayata geçirilemediği tezini savunuyormuş gibi
görünüyor.
(sirkencubin, 12.05.2007 22:51)
#2275063 - sirkencubin - 30.10.2011
20:38
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder