31 Ekim 2011 Pazartesi

müslümanlar gönüllü olarak laik bir düzen kurmaz

kısmen "gönüllü" ve "laik" derken ne kastettiğinize bağlı olarak anlamı değişebilecek bir ifade ise de, memleketimizde kelimelerin anlamların işaretçisi olmaktan çok niyet perdesi olarak kullanılmasından olsa gerek, algıda asgari müşterekler yakalayıp kelimelere ortak tanımlar yüklemek ve bu yolla iletişmek mümkün olmuyor, anlama ve yargılama arasındaki fark hep ıskalanıyor. savcıların, yargıçların işlerine karışmak bize düşmez, kimsenin avukatı da değiliz, amma ortalıkta şenkardeşler kıraathanesi ahalisi kıvamında allame-i cihan fahri yargıcılar çoğaldıkça, gülse mi, ağlasa mı; konuşsa mı sussa mı daha hayırlı olur bilemeden, kendi kendine mırıldanmaya başlıyor insanlar. hocam gayet vazıh olan bir şeyi tekraren izah etmiş, lakin ne sözün ne mananın kıymeti var memlekette. ahfeşliği ele alıp izahı izaha gerek var mı? türkçe ve mantık derslerinin ne faydası olur, laik düzen içinde din nasıl yaşanır sorusunu, laik düzen nasıl değiştirilir anlayanlara? doğru anlamaya niyeti olan olsaydı, anlardı zaten.

amatör iddianameler için ek kaynak, buyurun bakalım hocamız önceki günlerde neler söylemiş laiklik konusunda:
http://www.hayrettinkaraman.net/kitap/index.htm
(sirkencubin, 27.03.2008 08:32)


bu sözün sahibi olan "arkadaş" gazeteci değil alimdir. laf üfürmez kendisi, o iş x olmasaydı y olurdu spekülasyonlarını gerçek olarak algılayanlara mahsus bir arızadır.
(sirkencubin, 27.03.2008 09:05)


alim olduğu için alim diye anılan zatın, kimseyi hedef göstermeyen sözüdür. iki dakka atatürk'ü istismar etmeden bir konuyu tartışamıyorsunuz değil mi? bir elinde hukuki-siyasi sistemini nassları esas alarak kur diyen bir din var, diğer elinde hukuki-siyasi sistem lâ-dinî olmalıdır diyen bir prensip var, kur bakayım nasıl kuruyorsun? islami bir düzen kurmaları gerektiğine inanan insanlar, islam olmayan bir düzen kurmuşlarsa bunun açıklaması nedir? ya şartların baskısıyla, ya birilerinin baskısıyla, veya nefislerinin baskısıyla teori ve pratiği birbirinden ayırmışlar demektir. başka ne gibi açıklamalar olabilir? belki başkaları düzen kurmuş, müslümanlar uymak zorunda kalmıştır. başka başka ne gibi açıklamalar olabilir? belki de düzeni kuran müslümanlar din ve düzen konusunda farklı düşüncelere sahiptir. peki gavur mu oluyor bunlar? hayır. burada müslüman kelimesini vurgulu kullanmanın yol açtığı iletişim probleminin bir örneğini görüyoruz. hocanın hangi frekanstan konuştuğunu anlamaktan aciz olmayanlar için çok büyük bir problem değil. hocanın baktığı noktadan bunlar gavur değil, konuyla ilgili doğru şuura sahip olmayan müslümanlar. pekeyi, geldik zurnanın zırt dediği noktaya. "düzeni değiştirelim" talebinde bulunmadan, "düzeni değiştirmeden, dini hayata geçirmek için neler yapabiliriz" diye fikir mümaresesi yapmak, teorik düzeyde nasslarla siyasi-hukuki uygulamalar arasında mantıksal bağlantılar kurmak, şeriat propagandası mıdır? eğer bu şeriat propagandasıysa, laikliğe aykırıysa, derhal bütün ilahiyat fakültelerinin, kuran kurslarının, imam hatip liselerinin kapatılması, bütün kur'an-ı kerim nüshalarının, hadis külliyatlarının, islam ilimlerine dair kitapların toplatılması, namaz hocası seviyesini aşan bütün dini faaliyetin yasaklanması gerekir, aksi takdirde sıradan sebep-sonuç ilişkileri kurabilen, normal zeka sahibi hemen herkes böyle bir propagandaya maruz kalmış olacaktır.* bazılarının laiklik deyince anladığı da bu tablo galiba, ilginç değil mi?

* i/kibitlik/diyotlar için açıklama: bu bağlantıyı kurabilen herkesin bu fikri kabul etmesi gerekir diye bir şey söylemedim. senin gibi düşünmeyen herkese geri zekalı mı diyorsun diye atlamayın ortaya. kabul edin ya da etmeyin, bir fikirle karşı karşıya gelmekten bahsediyorum.
(sirkencubin, 27.03.2008 10:17)

bu görüşün aksini savunan müslümanların, dinin toplumsal, siyasi, hukuki hayatla ilgili yönleriyle, toplumsal, siyasi, hukuki hayatın dinden yalıtılması gerektiğini söyleyen bir prensibi nasıl uzlaştırdıklarını kendilerine sorması gerekir. kimsenin kimseye müslüman değilsin dediği yok, görüşlerinizde çelişki var deniyor sadece. memleket ahalisinin lafı tersinden anlama kapasitesine hayranlığım artıyor günden güne.
(sirkencubin, 27.03.2008 14:58)


muhatabını değil, kafasındaki plağı dinleyenlerin çoğunlukta olduğu bir ülkede söylenmemesi gereken bir sözmüş, ben bugün bunu gördüm.
(sirkencubin, 27.03.2008 15:39)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder